معماری
خانه > امور زیربنایی > راه و شهرسازی > صنعت حمل و نقل شهرستان فیروزکوه در آستانه فروپاشی قرار گرفت

صنعت حمل و نقل شهرستان فیروزکوه در آستانه فروپاشی قرار گرفت

رئیس انجمن موسسات و شرکتهای حمل و نقل و انجمن رانندگان شهرستان و رئیس انجمن صنفی رانندگان ناوگان جاده ای در گفتگویی مشترک با پایگاه خبری دیمه نیوز، تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی شهرستان را تمسک به قانون و غبله بر روحیه افزون طلبی برخی از افراد است.

سید احمد حسینی رئیس انجمن موسسات و شرکتهای حمل نقل شهرستان های فیروزکوه و دماوند گفت: وجود دو کارخانه عظیم تولیدی سیمان فراز و فیروزکوه سبب گردید تا به واسطه آن، حدود ۱۰ شرکت حمل و نقل دایر و به موازات آن شاهد افزایش ماشینهای سنگین برای حمل سیمان از این واحدهای تولیدی باشیم.

وی گفت : متاسفانه بعد از اوضاع متشنج چندین ماه گذشته و اعتصاب رانندگان و اعتراض آنها به کم بودن نرخ کرایه حتی نوش دارویی مقطعی به این صنعت تزریق نشده و کار به صورت ریشه ای و بنیادی اصلاح نشد.

سید احمد حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه کارخانه تولیدی شهرستان نائین از توابع استان اصفهان نرخ بسیار پایین تری از کارخانه های سیمان شهرستان فیروزکوه ارائه نموده است طبیعتا” صاحبین کالا خرید از کارخانه های فیروزکوه را صلاح ندانسته و خرید از کارخانجات فیروزکوه را متوقف نمودند.

وی چاره چنین مشکلی را درایت مسئولین و برگزاری نشستهای تخصصی با مسئولین کارخانه های تولیدی مبنی بر کاهش نرخ سیمان دانست و گفت : طی نامه ای که از طرف انجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل به فرماندار فیروزکوه ارسال گردید تمام مشکلات مطرح و تنها راه علاج این صنعت در این برهه زمانی کاهش نرخ سیمان توسط کارخانه های سیمان فیروزکوه و فراز بیان شده است و سؤال اصلی این است که چگونه تولید سیمان با تنی ۸۰هزار تومان برای سایر کارخانه ها امکان پذیر است ولی برای کارخانجات سیمان فیروزکوه امکان پذیر نیست؟

مظاهر فخرآور رئیس انجمن صنفی رانندگان ناوگان جاده ای شهرستان فیروزکوه نیز گفت: با افزایش نرخ ۴۰درصدی سیمان درواحد های تولیدی شهرستان و پایین بودن نرخ سیمان در شهرستان نائین شاهد آن بودیم که مشتریان واحد های فراز فیروزکوه از شهرستان رخت بر بسته و با این اقدام صنعت حمل و نقل با چالش بزرگی مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از رانندگان سنگین فعالیت خود را در شهر فیروزکوه متوقف و برای حمل کالا راهی شهرستانهای دور به خصوص نائین شده اند اضافه کرد: صاحبین کالا به عنوان یکی از رئوس صنعت حمل ونقل برای توجیه فعالیت اقتصادی خویش از کارخانه هایی خرید میکنند که نرخ سیمان آنها پائین تر بوده تا به تبع آن منفعت مالی کسب نمایند.

فخرآور با شاره به مقایسه نرخ سیمان واحدهای تولیدی شهرستان فیروزکوه و نائین تاکید کرد : نرخ سیمان به ازای هرتن در کارخانه سیمان شهرستان فیروزکوه ۱۱۶ هزار تومان بوده و در کارخانه نائین ۸۰ هزار تومان به ازای هرتن است که این خود یکی از دلائل رکود فعالیت حمل و نقل در فیروزکوه میباشد.

رئیس انجمن صنفی رانندگان: عدم پرداخت کرایه به موقع رانندگان توسط صاحبین کالا در بارهای پس از رسید را یکی دیگر از مشکلات حمل و نقل شهرستان دانست و اضافه کرد: در بارهای پس از رسید که عمدتا برای محموله سیمان فله است شاهد آن هستیم که صاحبین کالا به تعهدات خود مبنی بر پرداخت کرایه به موقع رانندگان عمل نکرده و همین خلف وعده سبب بی انگیزگی رانندگان و به تبع به وجود آمودن چنین مشکلاتی می شود.

روسای انجمن های موسسات و شرکتهای حمل و نقل و رانندگان پایین بودن نرخ حمل را یکی از دلایل اضمحلال صنعت حمل و نقل شهرستان دانستند و تصریح نمودند : متاسفانه نرخ حمل برای شهرستانهای مجاور برای راننده صرفه اقتصادی نداشته و وجود افراد سود جو و افزون طلب در این صنعت خود نیز مزیدی بر علت مشکلات فوق شده است.

آنها در پایان خاطر نشان کردند : از رانندگان عزیز که به عنوان اصلی ترین و مهمترین رکن صنعت حمل ونقل شهرستان می باشند تقاضا می شود تا مرتفع نمودن این مشکل صعه صدر پیشه نموده و با این اقدام سازنده خویش علاوه بر برطرف کردن مشکلات اقتصادی خود موجب رشد و رونق دوباره صنعت حمل و نقل شهرستان شوند.

درباره ی روح الله خلیل ارجمندی

همچنین ببینید

پیشگیری از فساد با لایحه شفافیت اقتصادی

لعیا جنیدی/ معاون حقوقی رئیس جمهوری شفافیت یکی از اصول حکمرانی خوب و مهم‌ترین ابزار …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس